Ett år har gått.


Idag är det ett år sen min mamma gick bort. Ett år som konstigt nog har gått väldigt fort, men så är det förmodligen alltid. Tiden bara rusar iväg och vi låter dagarna rinna ur våra händer, det är oftast inte förrän någon går bort eller något jobbigt händer som  vi stannar upp omvärderar vårt liv och leverne...

Jag och mamma pratade ofta om det fanns ett liv efter det här och vad det isåfall kunde vara. Jag som är både mörkrädd och väldigt lättskrämd var lite tveksam, kanske lite rädd för att ge spökena rätten att skrämma mig...tokigt. Jag går ogärna ner i källaren när det är mörkt, men det har blivit bättre. Mamma sa alltid att det ena spöket skrämmer väl inte det andra. Varför döpte hon mig då till Pia och inte t ex Labolina. 

Mamma var säker på att hon hade levt för längesen och visst kan man ibland få en känsla av att det här har jag varit med om förut. Hon berättade ibland att nu har det hänt något konstigt igen. Jag tror att vissa är mer mottagliga för sånt än andra. Mamma tyckte att sånt var spännande och jag tror inte att hon var rädd för döden heller. Hon var säker på att hon skulle komma till en ny spännande plats.   

Under det här året har det hänt vissa märkliga saker. Senast i fredags, alla var lediga utom jag som skulle upp extra tidigt. Jag hade svårt att komma ur sängen och hade snozat några gånger för mycket... Till slut vaknar jag till med en känsla att någon kniper mig i tårna, jag sätter mig hastigt upp i sängen men där var inga barn eller någon sambo i närheten. Jag berättade för Mange vad jag hade känt och han sa att det säkert var min mamma som hade gjort det och  det var precis min tanke också. Det är kanske inte så farligt med spöken ändå....


 
Mamma den här låten är bara för dig.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag har mina misstankar om vem som nöp dig.....men så tror jag på det man inte vet.

Även vi har haft påhälsning.

Sånt man inte kan förklara men man vet ändå.

2009-05-23 @ 22:48:01
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se/
Postat av: Anette

De finns med oss hela tiden det är jag säker på!

2009-05-23 @ 23:06:59
URL: http://lillahumlan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Mmm va fint. Jag gläder mig över att hon hade den tron. Jag vill med tro. Kämpar för att tro på nått mer... Tänker på er!

2009-05-24 @ 09:32:36
URL: http://www.fotobloggen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0