Helg.

♥ Trevlig helg på er alla ♥

Teknikens under.

Jag gillar inte att behöva lära mig tekniska grejer och ändå har jag gått och köpt mig en Ipod och en ny laptop. Med fyra data användare i huset så var det ett måste om man ska ha en chans att få kolla bloggar lite då och då...

Jag har velat länge nog om jag ska ha en Ipod eller inte så nu slog jag till på en mörk grå. Nu måste jag lära mig hur den lille rackaren fungerar också. Min lillebror har berättat att det är sååååå jobbigt att lägga in musik i den men tar jag bara god tid på mig och är noga så blir det riktigt bra i slutet...ja i vanliga fall brukar allt tekniskt ta lång tid för mig och då blir det ändå inte bra...hihi.

Jag försökte mig på att fota ett spindelnät häromdan men det lyckades jag inte så bra med eftersom jag inte har så bra objektiv men allt damm på datorn och Ipoden hade jag inga problem att få med tydligen....Tjingeling.

En galen nolla.

Idag började killarna i skolan. Lillebror som började i nollan har längtat länge efter den här dagen och såg lite galen ut när vi promenerade till skolan idag.

Mmmmm.

Jag håller på att förvandla ett gäng prickiga bananer till en smarrig kaka. Återkommer när den är uppäten. Over and out.

Skit igen.

Det var inte så längesen som Bettan fick ett nytt hjul att rulla på, ändå är hon inte riktigt nöjd. Nu vill hon ha ett nytt avgassystem, några liter olja, filter, tändstift och lite andra saker. Imorgon går hennes önskan i uppfyllelse... yippey...not

Denna låten är till dig bilskrälle...
Trevlig helg på er. Vi är bjudna på middag hos våra trevliga kompisar krulltottarna, så det är dax att gå iväg. Tjingeling.

En tavla.

Vi skulle verkligen behöva lite fler tavlor i vårt hus. Tavlor gör jag varje dag men nu menar jag sådana som man hänger upp på väggen haha. Jag är svag för svart och vitt och kanske skulle jag kunna förstora upp ett av mina egna foto, gärna på canvas. Jag lekte lite i photoshop med några kort och så här blev de. Jag gillar det översta och understa kortet bäst, siffrorna och bokstäver är jag också svag för.

Vet någon ett bra företag som gör bra och hyfsat billiga canvas förstoringar så får ni gärna hojta till.

Blekinge.

I fredags var vi i Blekinge och körde runt. Vårt första stopp blev Mörrum. Där kollade vi på laxodlingar och en utställning/museum. Utställningen var väl inte så där jättespännande, men är man intresserad av fiske så är det säkert intressant att se. Miljön runtomkring är väldigt mysig och det var kul att se laxarna hoppa. Vi passade även på att äta lunch där.

Vi skulle kunna stanna där hela dagen men vi körde vidare mot Ronneby. Jag hade hört så mycket om Mairo butiken att vi var tvungna att stanna till där för lite shopping. Så mycket fina saker det fanns men jag köpte bara med mig några bokstäver som killarna ska ha i sina rum. Precis när jag skulle gå ut ur affären så ser jag krulltotten Karin Mannerstål komma gåendes. Det var en liten donna med ett stort hår...

Sen åkte vi till Karlskrona för att gå på Marinmuseet. Det var ganska trevligt, men det luktade lite konstigt i hela huset. Killarna tyckte att det var roligast att klättra runt på fartygen som låg intill museet.

På vägen hem åkte vi en liten sväng inom Hasslö för att kolla den fina naturen och sen till Millegarn för lite grillning och bad. Det är något visst med att vara på stranden på kvällen och grilla...

När vi kom hem fick killarna duscha...undra varför????

Trallallalla.

Köpenhamn.

Nu är vi hemma igen från vår lilla minisemester. Vi har haft det riktigt bra och  detta hotell är det bästa vi har bott på. Snygg inredning, trevlig personal, smarrig frukost... jag har inget att klaga på.

I fredags gick vi mest på ströget och hade det bra, sen åt vi buffe på ett trevligt ställe.

På lördagen tog vi bussen till Zoo, pågarna fick välja vad vi skulle göra och jag blev glad att det valde djurparken istället för Tivoli eller Bakken. På kvällen åkte vi en runda med Canal båtarna som ligger nere i Nyhavn. Jag har aldrig åkt de båtarna innan men det var riktigt mysigt och trevligt. Det vill jag gärna göra fler gånger. Man får se en annan "sida" av Köpenhamn tycker jag. Efter båtturen åt vi middag på en mysig mexicans restaurang.

Vi visste inte att det var CopenhagenPride i stan när vi åkte till Danmark. Lördagenskvällens sista timmar var vi på Rådhusplatsen där det var Prideavslutning och många olika artister bl a Kate Ryan och Brian Rice sjöng. Många glada människor festade och dansade tillsammans, homo som hetero... vilken stämning det var. Jag vill gå på pride nästa år också, men då lämnar vi barnen hemma...Det var mycket läder och killar i kvinnokläder...haha...sånt som man inte är van att se...

Söndagen var lite lugnare då gick vi en liten sväng på stan och kollade på folk. Sen åt vi middag på en liten Italiensk restaurang som låg på en bakgata till Ströget innan det var dags att åka hem igen. Det blev inga större inköp, men jag hittade en fin plånbok på Friis och co, där var rea och jag fick endast betala 60:- rena kapet ju.

Jag hade såklart kameran med så här kommer några bilder.

Hotellet med sin snygga entre och bar.

Man måste äta röda pölser i Danmark.

Killarna favorit.

Ett stort fång med solrosor...gult är fint.

På Zoo bodde de här livliga djuren !!!

Lite mer fart var det på de här fjärilarna. Man fick vara snabb om man skulle ta några kort.

Överallt fanns det regnbågsfärgade flaggor. Denna såg vi på canal turen.

De färgglada husen i Nyhavn.

Jag gillar graffiti.

Vi såg många husbåtar fast den nedersta på bilden är en restaurang.

Vi såg många snygga moderna byggnader här är det kungliga biblioteket.

Här är operan. Häftigt tak.

Det var allt för denna gången. Tjingelin.