Lucia.



Efter gårdagens shoppingrunda så var det jätteskönt att bara vara hemma och fixa lite. Småfisarna fick i uppdrag att damma och plocka undan i sina rum och de tyckte att det var roligt, får se hur länge det håller i sig...som belöning fick de pannkakor till lunch.

Något luciatåg har vi inte sett idag, vi kollade på storebror när han gick lucia i onsdags och imorgon ska vi kolla på lillebror.

Idag blev det kalops till middag och den blev jättegod, faktiskt en av de godaste jag ätit, får man verkligen säga så om sin egen mat? Jag skulle kunna äta kalops minst en gång i månaden eller oftare det är en av mina favoriträtter. Jag älskar husmanskost ♥ finns inget godare. Usch jag börjar nog bli hungrig igen, ska jag gå ner och äta upp resterna?...nä det får bli lyxlunch imorgon istället.

Det har varit ganska kallt idag och så har det kommit lite snö, inte mycket men sådär lagom så att det blev lite ljusare. På söndagarna brukar vi vara ute och fiiingå som vi kallar det. Vi klär inte upp oss i klackskor och päls precis och inte brukar vi gå armkrok heller, men från vårt köksfönster ser vi just de här människorna som tar sig ut på söndagarna, människor som man aldrig ser annars var kommer de ifrån egentligen? Idag blev det en ganska lång runda, härligt. 

Ikväll så har jag även hunnit med att baka saffransbiscotti, de blev jättegoda (tack Åsa för receptet). Det bästa är nog att det bara är jag som gillar dem här hemma ; ) 

Här är receptet...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Någon är otroligt lik sin pappa!



Saffransbiscotti kan man äta året om tack för receptet!

2010-01-06 @ 14:05:22
URL: http://minimumsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0