Blekinge.

I fredags var vi i Blekinge och körde runt. Vårt första stopp blev Mörrum. Där kollade vi på laxodlingar och en utställning/museum. Utställningen var väl inte så där jättespännande, men är man intresserad av fiske så är det säkert intressant att se. Miljön runtomkring är väldigt mysig och det var kul att se laxarna hoppa. Vi passade även på att äta lunch där.




Vi skulle kunna stanna där hela dagen men vi körde vidare mot Ronneby. Jag hade hört så mycket om Mairo butiken att vi var tvungna att stanna till där för lite shopping. Så mycket fina saker det fanns men jag köpte bara med mig några bokstäver som killarna ska ha i sina rum. Precis när jag skulle gå ut ur affären så ser jag krulltotten Karin Mannerstål komma gåendes. Det var en liten donna med ett stort hår...

Sen åkte vi till Karlskrona för att gå på Marinmuseet. Det var ganska trevligt, men det luktade lite konstigt i hela huset. Killarna tyckte att det var roligast att klättra runt på fartygen som låg intill museet.


På vägen hem åkte vi en liten sväng inom Hasslö för att kolla den fina naturen och sen till Millegarn för lite grillning och bad. Det är något visst med att vara på stranden på kvällen och grilla...

När vi kom hem fick killarna duscha...undra varför????


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Ser ut att ha varit härligt när man ser på bilderna. Ha en trevlig torsdag!

2009-08-13 @ 11:17:31
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så fina bilder, det ser verkligen härligt ut :)

2009-08-13 @ 18:01:45
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Emma Andersson

Nu har jag gjort ett inlägg fullsmockat med filmtips, bara för dig Pia :)

2009-08-13 @ 19:46:17
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0