Uteplatsen.


Idag blev planket mellan husväggen och garaget färdigt. Det tog "bara" ett år att färdigställa det och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Virket är tryckimpregnerat men jag gillar det bäst när det har blivit grått och slitet...Det enda som saknas är ett handtag till grinden.


Såhär ser det ut på andra sidan. På planket hänger det några vildvuxna Pelargonier inte så snygga men de får hänga med ett tag till.
 

Vi sågade sönder några pallkragar i lagom stora bitar som jag sedan skrev lite olika text på. Lång ifrån perfekt men ganska kul att göra.

Här ser ni våra slitna trädgårdsmöbler som har fått stå ute i ur och skur.


En liten fågelholk...snacka om compakt living....


För några veckor sen satt vi upp det här "insynsskyddet" som är gjort av armeringsnät och runda stolpar. Vi planterade några klätterväxer som vi hade på andra ställen i trädgården, men de ser inte ut att må så bra. Jag hoppas att de överlever och piggnar till nästa år istället. Här är en annan skylt som jag har gjort, tyckte att det var kul eftersom poolen står här intill. 


Vi har valt att inte ha så många rabatter, istället har vi krukor med olika planteringar i, både träd och blommor.


Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Mycket snyggt! Ser ut att bara en perfekt plats för grillkvällar :)

2008-07-24 @ 03:40:58
URL: http://emmaandersson.se
Postat av: Malin

Meen så snyggt du har! Kanonfina skyltar, textar inte hälften så snyggt...

2008-07-24 @ 23:13:07
URL: http://www.fotobloggen.net/
Postat av: Number nine on Melon Lane

Vad fint det blev och vilka söta skyltar du skapat.

2008-08-12 @ 22:46:07
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0