Köpenhamn.



Varje sommar åker vi till Köpenhamn. I torsdags var det dags för årets tur. Det är väldigt smidigt att ta sig dit. Vi tog bussen och tåget sen var vi mitt i centrala Köpenhamn. Först strosade vi runt på ströget, det var väldigt varm...



Vi stannade till vid en liten uteservering. Öl till gubben, vin till mig och glass till barnen....alla glada och nöjda. Det är kul att bara sitta och kolla på folk och vila benen en stund.....



Det är inte mycket som ska till för att roa barnen....



Jag är inte heller så svår road, en sväng in på Illum så är jag också nöjd. Jag köpte inget....men jag hittade mycket....hade jag haft en börs med för mycket pengar i så hade jag shoppat loss en stund.....


Härliga färger på möbler och mattor men så vild är jag inte så att jag går och köper sådana här pjäser.



Roliga skyltningar hade de lite överallt i den här butiken.


Man kan inte åka till Köpenhamn på sommaren utan att besöka Nyhamn. Det var så varmt att vi tog en drickapaus här också....Här kan man sitta på någon av de mysiga uteserveringarna eller så gör man som vi gjorde och sätter sig på stockarna intill kanalen och tittar på de fina båtarna. Här är alltid massor med folk när det är soligt.


På väg mot Tivoli såg vi många "statyer" den här hade en tuta under foten och höll nästan på att skrämma livet ur vår äldsta son. Stackaren blev så rädd att han var tvungen att borra in huvudet hos mamma en stund innan vi kunde gå vidare mot.....


Vi och halva jordens befolkning var på Tivoli samtidigt tror jag....


Våra killar tyckte att karusellerna var för läskiga eller för långsamma.....Nästa år åker vi till Bonbonland istället.


Det var låååånga köer till alla attraktionerna...tråkigt men de han ändå åka en del karuseller....



Man kan inte annat än gilla Köpenhamn. Jag som bor i en liten håla mitt i Skåne tycker att det är toppen att komma till en riktigt stor stad nån gång då och då... men hemma är ändå bäst....som alltid.

Kommentarer
Postat av: nettan

Ser ut som ni hade det mysigt....fast det är ju oftast mysigt i köpenhamn

2008-07-30 @ 10:53:33
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vi var i Köpenhamn förra sommaren och oj vad jag längtar tillbaka när jag ser dina bilder, underbart!

2008-07-30 @ 21:09:36
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: mamma russin

vilka fina killar du har.. nu har jag läst om erat sommar äventyr.. verkar som ni har roligt och trevligt.. vad fint du gjort med dina foton, jag har just böjat och lära mig att photoshopa lite.. det är ju jättekul och jag har blitt beroende, haha. men har mycket kvar att lära, om man nu blir fulllärd på det...

kram

2008-08-04 @ 11:21:47
URL: http://enburkrussin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0