Staket.

Vad tycker ni om vårt staket? Fint va, man kan nog säga att det är åt det antika hållet. Vi flyttade in i huset  -98 och vi har inte oljat in det en endaste gång, för redan då var det i dåligt skick och inte lönt att lägga ner tid eller pengar på. Nu är det inte så att vi är speciellt lata och struntar i allt, utan vi har både renoverat och byggt till huset sen har det även "växt" upp ett garage så vi har inte varit sysslolösa precis. Hade jag vetat hur mycket arbete och tid som vi skulle behöva lägga ner så är jag tveksam till om jag skulle gått med på husbygget alls. Men ångra sig, nej det är väl inte lönt vi har ju fått ett stort och fint hus.
Det mest börjar komma på plats men så är det ju det här staketet, vad ska vi ha istället det är fortfarande ett frågetecken. Vi bor på en hörna och har MÅNGA metrar som vi ska rama in. Något som sköter sig själv och är underhållsfritt hade varit det bästa men finns det? Nej troligtvis inte men ett tryckimpregnerat plank / staket skulle nog funka. Det ska passa ihop med vårt hus som är ljusgrått med svart tak, runt verandan har vi vit målat trä och det tycker jag är vädigt fint men jag har nog ingen lust att hålla på att måla ett långt staket var eller varannat år. Usch va tråkigt. Vi har häck på de andra två sidorna så det räcker, dessutom så tar det så lång tid innan den blir hög. Vad har ni runt er tomt häck eller staket eller något annat? Har ni något bra tips på ett fint staket som skulle passa hemma hos oss så hade jag varit tacksam. Fantasin börjar ta slut.........

image58


Kommentarer
Postat av: Sus i Hus

Hmmm något antikt, och som du säger ingen mening att göra konstgjord andning på det. Svårt att ge tips för visst är det snyggt med vitmålat staket...men jag håller med hur kul är det att måla! Ha en skön söndag, kram

2007-10-07 @ 13:39:48
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja det är svårt de där... vi har visserligen häck runt våran tomt, men den är inte heller underhållsfi och dessutom är jag så trött på den så att jag kan spy :/ Så jag har varit igång och tjatat på min sambo om ett staket i stället så nästa sommar blir det nog ett sånt ;). Jag vet hur det ska se ut men det är lite svårt att förklara, jag vill ha ett falurött staket med vitt på ändarna upptill... du kanske vet vad jag menar ;). Det behöver man inte måla så mycket heller...

Till erat hus tror jag på ett vitt staket, men som du säger.. hur roligt är det att måla? annars kan det vara fint med en gärskord, det är underhållsfritt! ;). Men det kanske inte passar lika bra till erat hus? själv vill jag mer än gärna ha det!

Lycka till med staketbygget!

Kram!

2007-10-08 @ 18:53:13
URL: http://www.19hundra81.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0