Road trip.



Igår kom vi hem från vår lilla mini semester. Det var så skönt att få komma iväg några dagar. Jag som annars längtar hem efter en dag skulle gärna stannat borta några veckor till...


Vårt första stopp var High Chaparall. Vi utrustade killarna med hattar, gevär och pistoler sen var det bara att springa runt tills vi inte orkade mer. Vi åt tacos och chiliconcarne på en mysig mexicansk restaurang, det blev ingen tequila i glasen bara läsk. Vädret var perfekt, inget regn och lagom varmt. En lyckad dag. 


"Fotoplank" var där gott om. Vi provade nog de flesta.
 

...till Jönköping. Vi bodde på ett mysigt hotell intill Munkasjön. Vi gick en runda i Stadsparken men batteriet tog slut så här blev det inga foto. Typiskt.


Vi hade utsikt över bron från hotellets uteplats. Strax efter att jag tog det här fotot så började det regna och åska. Vi gick upp på hotellrummet och slängde oss på sängarna en stund innan vi tog oss ut på stan för att äta en sen middag på en trevlig restaurang. 


Vi åkte till Borås för att gå på djurparken. Det var fint väder. Vi såg många djur. Det kom bara lite solregn när vi var påväg till bilen. Jag åt årets godaste mjukglass där. MUMS


Pingvinerna var lillebrors favorit. På kvällen åkte vi tillbaka till Jönköping. Efter en stunds vila på hotellet gick vi ut för att äta middag.



...från restaurangen vid piren klagade vi inte på. Inte maten heller för den delen. Efter en lång dag stupade vi i säng. Innan vi lämnade Jönköping så han vi med en lite runda på stan. Där fanns många fina inredningsbutiker. Jag hittade några roliga saker att ta med hem. Bild på dem kommer senare. 


Vi åkte upp till min kusin och hans lilla familj i Bengtsfors. Vi blev bjudna på grillspätt och det var jättegott. Visst är det roligt att gå på restaurang men det finns inget som går upp mot god hemmalagad mat. Mysigare uteplats än deras får man leta efter. Utsikt över Dalslands kanal skulle jag också vilja ha. På morgonen gick jag ut och satte mig i hammocken och bara njöt av lugnet (ungarna var där inne och kollade på tv). Skönt.


På promenad genom byn var vi tvungna att kolla in slussarna. Spännande för barnen som inte har sett det så många gånger. Det är inte alltid som djurparker och olika nöjesfält är det roligaste. Oftast får man de bästa upplevelserna gratis och nu vet man ju inte om man vågar sig upp några karuseller längre....
 

Var man än tittade fanns där vatten. Härligt, men det gällde att ha koll på barnen.



Min kusin, sambon och våra barn åkte ut på en fisketur med kusinens motorbåt. Det blev ingen fisk men en spännande upplevelse för våra barn som bara har åkt färjan mellan Helsingborg-Helsingör. Håll i hatten här går det undan.... nej det gick inte så fort som man skulle tro när man kollar på bilden. 


På väg hem till skåne åkte vi inom Ullared. Ja det var väl likabra att passa på när man ändå var så "nära" . Det är klart att man behöver köpa termobyxor och vantar mitt i Juli, eller? Vi fick med oss en hel del hem. Inget onödigt baaaara nödvändiga saker, precis som alla andra som besöker GeKås...
På måndag börjar jag jobba och det känns helt ok. Det sägs att det ska bli riktigt varmt och skönt. Härligt för alla som är lediga och kan åka till stranden. Hoppas att ni också har haft eller ska få en härlig semester.


 




 


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, vilken härlig tur ni tagit. Ser så mysigt ut. Gillar den nya "vitahuset" texten. Kram

2008-07-21 @ 00:12:17
URL: http://www.fotobloggen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0