Grillat.


Idag blev det "middag" på Mc Donalds inte det godaste precis, men magen började kurra och och vi stannade till vid första bästa ställe. Nu sitter jag här igen och är lite småhungrig. Jag har precis lagt in bilder från kameran och hittade en bild på en smaskig middag som vi åt för några dagar sen. Det vattnas i munnen på mig så gott det var. Grillad hamburgare med potatisklyftor gjorda av bakpotatis med massor av olika kryddor och örter. 

Vi grillade med min lillebror och hans tjej i helgen. Jag bad honom att köpa med sig lite palsternacka för det är så gott att rosta i ugnen tillsammans med morötter och nypotatis olivolja och örter. Han råkade ta fel och kom hit med en pepparrot (ganska kul med tanke på att han är utbildad kock). Han lagade till en kall sås gjord på creme fraiche, riven pepparrot, salt och peppar. Jag har bara ätit varm pepparrotssås men den här kan jag helt klart äta fler gånger.    


Kommentarer
Postat av: Number nine on Melon Lane

Potatisklyftor är ju suveränt gott.

2008-07-17 @ 19:35:16
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Chrisnicoline

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2010-04-26 @ 07:54:32
URL: http://chrisnicoline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0