Köpenhamn.

Nu är vi hemma igen från vår lilla minisemester. Vi har haft det riktigt bra och  detta hotell är det bästa vi har bott på. Snygg inredning, trevlig personal, smarrig frukost... jag har inget att klaga på.

I fredags gick vi mest på ströget och hade det bra, sen åt vi buffe på ett trevligt ställe.

På lördagen tog vi bussen till Zoo, pågarna fick välja vad vi skulle göra och jag blev glad att det valde djurparken istället för Tivoli eller Bakken. På kvällen åkte vi en runda med Canal båtarna som ligger nere i Nyhavn. Jag har aldrig åkt de båtarna innan men det var riktigt mysigt och trevligt. Det vill jag gärna göra fler gånger. Man får se en annan "sida" av Köpenhamn tycker jag. Efter båtturen åt vi middag på en mysig mexicans restaurang.

Vi visste inte att det var CopenhagenPride i stan när vi åkte till Danmark. Lördagenskvällens sista timmar var vi på Rådhusplatsen där det var Prideavslutning och många olika artister bl a Kate Ryan och Brian Rice sjöng. Många glada människor festade och dansade tillsammans, homo som hetero... vilken stämning det var. Jag vill gå på pride nästa år också, men då lämnar vi barnen hemma...Det var mycket läder och killar i kvinnokläder...haha...sånt som man inte är van att se...

Söndagen var lite lugnare då gick vi en liten sväng på stan och kollade på folk. Sen åt vi middag på en liten Italiensk restaurang som låg på en bakgata till Ströget innan det var dags att åka hem igen. Det blev inga större inköp, men jag hittade en fin plånbok på Friis och co, där var rea och jag fick endast betala 60:- rena kapet ju.
 
Jag hade såklart kameran med så här kommer några bilder. 

Hotellet med sin snygga entre och bar. 

Man måste äta röda pölser i Danmark. 

Killarna favorit. 

Ett stort fång med solrosor...gult är fint. 

På Zoo bodde de här livliga djuren !!!

Lite mer fart var det på de här fjärilarna. Man fick vara snabb om man skulle ta några kort. 

Överallt fanns det regnbågsfärgade flaggor. Denna såg vi på canal turen. 

De färgglada husen i Nyhavn. 

Jag gillar graffiti. 

Vi såg många husbåtar fast den nedersta på bilden är en restaurang. 

Vi såg många snygga moderna byggnader här är det kungliga biblioteket. 

Här är operan. Häftigt tak. 

Det var allt för denna gången. Tjingelin.

 

 

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni verkar ju ha haft det hur mysigt som helst....vi följer gärna med nästa år på pride festivalen :))

Ska bara övertala din bror!

2009-08-05 @ 22:13:51
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0