Skit också...


Det var ju fan vad allt ska strula hela tiden. Det började förra veckan (eller kanske inte förresten oturen har nog alltid förföljt mig när jag tänker efter) jag skulle klippa häcken efter ca 8-10 meter så lägger häckasaxen av. Klippningen blir inställd och häcken ser för jävlig ut. Samma dag går jag ner i källaren och upptäcker att vi har fått stopp i avloppet igen och det stinker bajs i hela källaren. Jag morrar lite för mig själv och går upp igen. Sambon är snäll och fixar till avloppet när han kommer hem.  

Idag när jag var på väg hem från jobbet hörs ett konstigt ljud och jag kollar i backspegeln om jag tappade något, men nej där låg inget avgassystem på vägen. Jag kör vidare och ljudet blir konstigare och konstigare, jag kör in till sidan och kollar under och runt bilen vad det kan vara som låter, men jag såg inget konstigt. Efter 5-10 minuter börjar hela bilen att skaka och jag kör in till sidan igen och ser att jag har fått punktering... Jag har aldrig bytat däck på bilen förrut och blir lite orolig för hur detta ska gå. Jag vet väl ungefär hur man ska göra när man byter däck men jag skulle inte lita på att det skulle bli riktigt bra. Lite tur hade jag ändå för jag hade stannat precis utanför en asfaltsfabrik, jag kopplar på min oemotståndliga charm och går och frågar killarna om de hade lust att hjälpa mig att byta däck på bilen och det hade det som tur var. Om jag inte lider av minnesförlust imorgon så ska jag köra inom med lite fikabröd till dem som tack för hjälpen.

Så här skulle min önskelista kunna se ut....

El eller bensindriven häcksax med tillhörande hunk som kan klippa häcken till oss. 
Några däckstolar så jag kan sitta och kolla på hunken under tiden som han klipper häcken.
"Tarmsköljning" till huset...
4 snabba däck till golfen. 
En svart Tivoli Audio Pal. 
En Ipod nano i någon cool färg. 
En resa till Karibien det spelar ingen roll vilken ö det blir. 
En laptop gärna en vit men svart går också bra. 
Kakel, klinkers, skåp mm till tvättstugan. 
Nytt staket med tillhörande hunk som kan bygga det. 
En platt tv och ny tv bänk.
Tegel till skorstenen där uppe.
Några pallar sten till framsidan av huset.
Röda lacktofflor från Inga from Sweden. 
Nytt objektiv till kameran.  
Snabb växande klätterväxter till "poolväggen".
Mat till ett helt år som levereras vid dörren, tänk hur mycket tid man hade sparat på det. 
Biobiljetter med tillhörande barnvakt, vilken lyx... det var längesen. 

Oj vilken lång lista det blev...



  

 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tycker synd om dig låter inte som en bra vecka..



Jag kan inte ställa upp med så mycket från din önskelista.Men barnvakt är jag så jättegärna.Bara säg till när.

2009-06-15 @ 16:00:48
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Ibland vill man bara drömma sig bort...man brukar ju vakna rätt snabbt!



Behåll dina drömmar det gör jag!Kram...

2009-06-15 @ 19:08:35
URL: http://gg.sefrujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anette

Haha..förlåt men det var nästan lite kul att läsa ditt inlägg. Tror iaf inte du hade allt för svårt att få killarna att byta däcken. ;)



En ganska bra önskelista du fick till där! Som jag ser det är inget av det omöjligt. Har man inga drömmar kommer man ingenstans här i livet heller...



När du åker till Karibien rekommenderar jag St Barts (ganska dyrt men otroligt vackert) eller varför inte Antiqua. Ta en kryssning vet ja så får du se flera. Jag vet en som kan guida! ;)



Hoppas du haft din dos av otur nu och att du får en toppenvecka! KRAM



(rosen blir förresten röd när den kommer, om den nu kommer)

2009-06-15 @ 21:49:11
URL: http://lillahumlan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Oj va bra önskelista! Synd att du bor så långt bort då hade jag kunnat passa dina vildjur ju :-D



Jag vill ha en massage med tillhörande hunk jag ;-P



KRAM

2009-06-18 @ 21:07:07
URL: http://www.fotobloggen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0