Glad påsk.


Det fina vädret och andra världsliga ting har gjort att jag har hållt mig borta från datorn. Jag har bl a lyssnat klart på Stig Larssons Milleniumtriologi, som jag redan har pratat om. Jag är nog lite avis på de som inte redan har lyssnat på dem ännu, för de är så bra. Jag vet redan nu att jag kommer att lyssna på den en gång till, om ett år eller två. Nu skulle jag behöva lite tips på fler bra böcker och då gärna någon som finns som  ljudbok.

Vi har även hunnit med ett besök på Andy´s lekland i Malmö. Pågarna hade jättekul och  sprang runt tills svetten lackade.  
Vi har haft kanon väder ett bra tag, och jag har sett att många redan har börjat att använda shorts och sandaler. Vi har passat på att  vara ute i trädgården och fixat. Det blev en hel del sopsäckar med löv. Jag har även planterat lite penseer och tagit fram lite utemöbler. Nu får värmen gärna stanna kvar.


Jag vill passa på att önska er alla en trevlig påsk. Vi  firar inte påsken på något speciellt sätt utan vi tar dagen som den kommer. Om det är fint väder så åker vi kanske ut på en liten tripp. Jag föreslog att vi skulle åka till Österlen och besöka konstrundan men det var sambon måttligt road av.
Vi ska äta lite påskmat på lördag, men jag ser mest framemot middagen i morgon för då ska vi grilla. Det blir fläskfile och till det ska vi ha potatisgratäng och en sallad, mums.

På måndag fyller vår stora kille 9 år och då ska vi ha kalas för honom. På sin önskelista som han själv har skrivit står det att han önskar sig olika star wars grejor och lego. Han önskar sig även 20 000:- haha men den önskan är nog svår att uppfylla. Han vill bjuda sina gäster på pizza, banankaka och chokladmackor. Ja, vi får se vad det blir, det kanske blir lite väl maffigt med både pizza och mackor haha. 
Ha det bäst / P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0