Rasmus bloggar.


Hej jag heter Rasmus och är 9 månader gammal. Jag ska bo hos min faster Pia några dagar. Det är hon som har den här bloggen. Mina föräldrar är på en mini semester och för att de ska kunna följa mina dagar här så har jag fått lov att låna bloggen lite. Jag började med att sova en stund för att orka med...ja ni vet ju hur tufft det kan vara hos släkten, kramar, bus alla som ska hålla mig,  ja ni vet....


När jag vaknade så åt vi mannagrynsgröt med äpplemos. Det var hur gott som helst. Det kom lite utanför men det får man ju räkna med.


Här är mina kusiner de gillar att spexa.


Här är vi hemma hos Frida och min fabror som även är min gudfar. Katterna var nästan lika stora som mig. Läskigt ? Knappast inte en enda tår blev det.


När vi hade varit hos gudfar en stund blev jag lite grinig för det tar på krafterna att kolla på katterna. Jag lovar det tog inte 10 sekunder för mig att somna.


När jag vaknade då blev jag akut hungrig ja tänk själv att få sova ute i det här härliga höstvädret. Då kurrar det till i magen. Jag erkänner några tårar blev det.


Mätt och belåten och glad igen.


Efter maten så hjälptes vi åt med disken.


Jag var tvungen att busa med mina kusiner efter maten. Jag har lekt med hajen som jag tyckte var så läskig när jag var liten....




Det känns som vi har ätit hela dagen. Vi åt äppelkaka med både vaniljvisp och vaniljsås till. Gott? Ja syns inte det?


Efter allt ätande och bus var jag så trött att jag nästan inte kunde hålla ögonen öppna. Klockan var inte mer än 18.00 och faster tyckte att det var för tidigt att lägga mig. Hon var nog rädd att jag skulle vakna för tidigt imorgon bitti. Jag har inte bestämmt mig för hur jag ska göra där. Faster har sagt att det inte blir frukost förrän kl 7.00 men jag vet att hon skojar. Jag kommer att få mat precis när jag vill....hehehe.




Mina kusiner skulle duscha innan de gick och lade sig och rätt som det var så satt jag också i duschen. Jag tyckte det var riktigt skönt. Det är så härligt att gå och lägga sig när man är nyduschad. Här väntar jag på att vällingen ska bli färdig så att man kan få gå och lägga sig nån gång.


Proppfull med välling säger jag natti natti till er alla.

Kommentarer
Postat av: mamma & pappa

go natt lille busunge...ser att du har haft en underbar dag

2008-09-14 @ 21:59:44
Postat av: Sandra

Men gud vilket superdupergulligt inlägg!! Hoppas bara att inte Rasmus föräldrar ser detta nu när de är borta för då längtar de väl ihjäl sig och kommer och hämtar honom på studs ;-) Eller så pustar de ut när de ser hur bra han har det :)

//Sandra, mamma till Alice 1,5

2008-09-15 @ 21:20:56
Postat av: Sandra

Oj då. Hi hi - kollade inte så noga... De hade ju redan sett inlägget... Görgulligt hur som helst!

2008-09-15 @ 21:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0