Sista färden.


I lördags åkte vår familj ut på havet för att uppfylla min mammas sista önskan - att få sin aska strödd i havet utanför ön i Limhamn. Vädret var inte det bästa, det blåste och det var ganska stora vågor...


Här sitter sambon Magnus med lillebror Oliver i knät och storebror Benjamin och myser en stund i väntan på att alla ska anlända till Malmö sjöscouter.


Oliver med visselpipan i högsta hugg.


Mange hjälper till att kasta loss...


Min pappa i fin Hawaii flytväst. Pappa har jobbat på sjön sen han var liten påg.
 

Här börjat vågorna växa.... Här ser ni Turning Torso. Inte den bästa bilden men det var inte lätta att sitta still...


Så här förväntansfull såg Benjamin ut i början av resan.


En stund senare ser han ut såhär, stackars liten.


När pappa hade sänkt ner urnan i vattnet så la vi i våra blommor och en krans som jag hade gjort ( kransen som är på första bilden i inlägget)


Flaggan som så härligt fladdrade i vinden.
 

Här hjälper Mange till att förtöja båten. Han plumsade i med fötterna.


Här stod jag beredd med kameran ifall Mange skulle ramla i.....men nix han klarade sig. "Kaptenen" på båten och Mange hjälps åt med de sista tamparna.


Båten, ja hon heter Aurora.   



Såhär glad är man när man har klarat sig från ett iskallt dopp i vattnet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fint! Hoppas allt känns bra. Kram

2008-08-15 @ 12:51:24
URL: http://www.fotobloggen.net/
Postat av: tokiga familjen

Tack för en fin dag.....trevligt att vi fick uppleva den tillsammans trots omständigheterna.

Lite skrattade vi allt när båten skulle förtöjas och din sambo blev lite blöt om fötterna



Tur att det inte bara var jag som var sjösjuk !



kramar:-)

2008-08-15 @ 15:00:00
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0