Baka baka liten kaka....

image105
Det var så längesen jag gjorde ett inlägg att jag nästan hade glömt bort mitt lösenord... sorry... men jag ska försöka att bättra mig. I helgen ska vi ha kalas för vår blivande 8 åring både lördag och söndag kommer att gå åt till det. På lördag blir det kalas för klasskompisarna och då ska vi bjuda på det vanliga korv med bröd, glass och sen får de såklart en godispåse.

Idag var jag iväg och handlade det sista till kalaset men jag glömde det viktigaste ÖRONPROPPAR..... 20 barn kan verkligen föra liv och ett par proppar i öronen skulle nog vara på sin plats. Jag tycker det är jätteroligt med kalas...när andra har dem hemma hos sig... så jag tycker att det är så skönt när den sista ungen är hämtad och man kan slänga sig på soffan och andas ut en stund innan det är dags att kalla in saneringsfirman som ska återställa huset i sitt vanliga skick. Jag hoppas att det blir bra väder så vi kan jaga ut smågrisarna i trädgården en stund. Har ni tips på roliga utomhus lekar så tar jag gärna emot dem. 

Söndagen blir lite lugnare, då ska vi ha kakkalas för familjen och några vänner. I vanliga fall bjuder vi alltid på middag och efterrätt men denna gången ska vi bara bjuda på fika. Baka är inte min starka sida men jag har ändå lyckats att knåpa ihop några sorter. Jag har börjat att äta enligt viktväktarna och kommer inte att vräka i mig en massa kakor precis, recept på lite lättare kakor hade varit roligt att ha, så finns här någon som vill dela med sig så tar jag gärna emot lite recept.

Kommentarer
Postat av: [ p e r l a n ]

Åhh vad mumsigt.. Skulle med behöva baka..en hel del! :)
Ha en riktigt skön och trevlig helg!!
Fredagskram ♥

2008-04-11 @ 10:48:32
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Nettan

ska bli mumsigt....
jag har viktväktarnaskokbok om du vill låna
Finns en hel del recept på kakor & annat gott

2008-04-11 @ 13:09:55
URL: http://tokigafamiljen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0