Är du inte riktigt klok.

image76
Nu i helgen målade vi om i vardagsrummet JIPPI det var på tiden om ni frågar mig men frågar ni sambon så får ni ett helt annat svar kan jag lova ! Vi har alltid tyckt att våra väggar har varit ljus beige nästan vita, men nu när vi fick på den lite svagt brutna vita så blev det så ljust och fint att vi knappt behöver tända några lampor på kvällen. Jag ska skriva ut lite nya bilder på pojkarna och rama in sen får jag nog också skaffa mig en sån där fin tygtavla i något fräckt tyg som alla andra har, det känns mycket roligare nu när väggarna  är hela och fina igen.

Sambon är knäckt för igår frågade jag om vi skulle måla om i köket också nu när vi ändå har färg hemma. Han reste sig upp från soffan och sa NU I HELGEN ÄR DU INTE RIKTIGT KLOK. Jag tolkar det som han inte ville, eller vad tror ni? Panelen ska målas vit det är bestämmt och det är även bestämmt att vill jag ha den vit FÅR DU SJÄLV GÖRA DET MEN KLADDA FÖR FAN INTE NER HELA KÖKET. När jag målar så kladdar jag alltid ner mig det spelar ingen roll hur försiktig jag är, det är nog det som sambon tänker på hahaha. Vi håller alltid på med huset inne eller ute. Nu har vi sammanställt en lista på allt som ska göras vid här inne. Den listan försöker vi att beta av nu och till jul vill jag inte hålla på att röra runt i huset. Då ska vi bara ta det lugnt och ligga i soffan och äta pepparkakor. 

Jag har redan börjat så smått att julfixa, lite blommor och ljus är inköpta och sen ska jag måla om mina furuljusstakar. De ska bli vita. Jag vill ha en stooor vit stjärna i ett av fönstrena i vardagsrummet det kan nog bli rätt fint. Finns det någon som vill komma och putsa mina fönster det är så tråkigt? Nu MÅSTE jag kolla runt på mina favoritbloggar och se vad jag har missat. Kram på er.

 

Kommentarer
Postat av: Anne

Haha, jag känner igen det där. Jag har virrar fram å tillbaka med färger här i lägenheten. Min stackars sambo får snällt hjälpa till :) Vilken fint arrangemang du har gjort, gillar enkelheten och jag såg att du har likadan kruka som mig!

2007-11-21 @ 13:15:02
URL: http://www.anness.se
Postat av: Perlan

hahaha.. det där låter precis som min karl där hemma när jag lägger fram sådana förslag! hahahaha
kram!!

2007-11-21 @ 15:25:31
URL: http://www.perlan.org
Postat av: mamma

Min make han ser bara hur pengarna fladdrar iväg när jag nämner något om att göra om någonstans!! Ska något bli gjort här hemma, så får jag göra det själv.
Jag har ännu inga blomarrangemang gjort. Jag ska först göra det trista fönsterputsandet innan jag får göra det roliga "pyntandet" Hihi! Ditt arrangemang med kottarna och hyacinterna är så ljuvlig!!

2007-11-21 @ 16:57:58
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: tina

Usch ja,jag har putsat några fönster och det är så himla tråkigt..men fint blir det ju!!! Det låter som hemma hos oss också,ska måla hallen har jag tänkt,för maken har mycket att göra...men han tycker nog att jag också kladdar och skvätter ner ,så det slutar nog med att han målar =)Såklart man vill bli klar så man kan ta det lugnt sen!!! Fint med hyacinterna!
Kram!

2007-11-21 @ 18:13:18
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Hej. Vi har varit jättenöjda med vårt wii, men nu lever ju jag ihop med en kille som är en riktig spelnörd, plus att han jobbar på Sveriges största elkedja. Börjar på El och slutar på giganten.. så han vill ju hela tiden uppdatera sig. :) Funderar ni på ett wii så kan jag varmt rekommendera det. Familjeunderhållning på hög nivå. Ska kolla upp det med headern och mellanrummet. Återkommer strax.

2007-11-21 @ 22:09:24
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Hej igen. Leta upp detta i stilmallen.

#header {
background: #FFFFFF url(http://bild.jpg) no-repeat center;
padding-left: 0px;
padding-bottom:0px;
padding-top:0px;
margin: 0px 0px >0px; till ett högre tal, tex 20px, så får du mer mellanrum.

Lycka till, kram.

2007-11-21 @ 22:15:24
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Men ÅÅÅH. Blogg.se vill inte publicera hela kommentaren. Mailar dig istället.

2007-11-21 @ 22:20:00
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Susihus

Hihi låter som hemma hos oss...Jag kladdar oxå alltid ner mej när jag målar, trodde att det ingick i konceptet. Vi har målat hallen vit och nu tycker jag att vardagsrummet beiga tapet ser nikotingul ut så jag har oxå föreslagit ommålning...vi får väl se!
Kram S

2007-11-22 @ 17:04:45
URL: http://susihus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0