Shopping.

image32
I måndags åkte jag, min mamma och mina två busiga uttråkade pojkar till IKEA. Vi stannade till på Burlöv center för att de skulle få köpa leksakerna som de hade tjatat om sen några veckor tillbaka. Man kan nog säga att det var mutor på hög nivå (vilken inte hjälpte för de var ändå sjövilda hela dagen tills de stupade i säng). Jag tänkte att de kunde roa sig med sina nya leksaker under tiden som jag spanade in lite nya prylar till hemmet men det blir ju aldrig som man tänkt sig tydligen.

Väl inne på IKEA blev barnen så hungriga att vi var tvugna att besöka restaurangen. Vi beställde som vanligt köttbullar och barnen åt med stor aptit speciellt 7-åringen som fick i sig hela 20 st köttbullar. Hur är det möjligt att trycka i sig så mycket mat i den lilla kroppen? Pojkarna såg att mamma blev glad när de åt så mycket, och passade på att berätta hur de ville att matsedeln skulle se ut den närmsta tiden. Lasagne (den som har katten Gustav på paketen för den smakar godast), pannkakor, pizza, spagetti med köttfärssås (utan lök och krossade tomater för det är så äckligt) och köttbullar igen. Visst är det gott med snabbmat nån gång då och då men en gång i veckan blir nog lite för mycket. Det godaste är ju ändå riktig husmanskost som inte dryper av fett.

Jag fick tag i det mesta som jag hade planerat att köpa men visst är det typiskt IKEA att det alltid är något som är slut. Jag hade tänkt att köpa en ny matservice men den var såklart slut och skulle inte komma in förrän om några veckor. Det ger mig en iof en anledning att snart åka dit igen. Förhoppningsvis utan barn den gången. Med mig hem förrutom mina barn som sprang i från oss några gånger, så blev det lite servetter, glas, gummihandskar som jag nästan aldrig använder -men billiga var de, väggklockor till pågarna och en hel del lampor. Bilder på mina fynd bjuder jag på en annan dag. Idag har vi städat källaren hela dagen så jag känner mig lite vingabröden och ska snart slänga mig på soffan och kolla på tv och äta ostbågar. Ooops hur var det nu med att äta rätt ost är väl nyttigt eller?

Kommentarer
Postat av: Dinka

Hej du!
Vet ej om hon har den..men www.jennyk.blogg.se har den.
Så du har shoppat på IKEA va kul. Själv har man IKEA så nära sig..så nu har man börjat tröttna. Ska in till stan imorgon och då hoppas jag att jag hittar lite fina saker på Village. Såg ett ljusstake som ett litet hus från Serholt som jag blev förtjust i. Tänkte köpa de imorgon. Finns i svart och vit och jag víll ha en av varje.
Ha det super bra!

2007-07-24 @ 20:27:58
URL: http://diinka.blogg.se
Postat av: Dinka

Hej du!
Nu såg jag att hon med hade köpt den. Kul att fler tycker om den.
Ha det bra!

2007-07-24 @ 21:22:21
URL: http://www.dinki.blogg.se
Postat av: sara

Full rulle på ikea alltså. Var där för några dagar sen jag med, kul att de fått in lite nytt. Ha det fint!

2007-07-26 @ 22:28:32
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Vingabröden? Que? :) Väskan kostade först 399, sen 249 och nu 125 kronor. Som hittat. Ja, både pumspen och stövlarna är lite höga. Har stövlarna på mig ikväll när jag ska ut, oh jag känner redan att de är lite höga, men jag är förhoppningvis bara ovan. :D Ha en bra kväll.

2007-07-28 @ 19:18:31
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Junitjej

IKEA är toppen!!

2007-07-28 @ 19:46:54
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: maria

älskar ikea, där finna allt och lite till. blir dock lite sur på kvalitén ibland

2007-07-29 @ 11:18:26
URL: http://mariasmode.blogg.se
Postat av: Hannele

Har inte riktigt lyckats skaffa krafter till en ikearunda..

2007-07-29 @ 12:10:53
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Ja det är lustigt att det ALLTID ska vara nått som är slut när man ska ha något på Ikea... hm... själv skulle jag ha en hatthylla som jag hade tänkt att måla vit, men det skulle ta upp till 2 månader innan dom fick in den... konstigt värre!?. Ha en fortsatt trevlig kväll!

2007-08-01 @ 20:28:45
URL: http://www.19hundra81.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0