Premiärdoppet.

Nu verkar det som sommaren äntligen är på ingång det har varit  soligt och varmt i flera dagar. Så idag så fick även badkrukan dvs jag ge med sig och hoppa i poolen. Vi håller på att lägga plattor och nu gör vi förarbetet så efter allt grävande och rullande av grus så var det hur skönt som helst att hoppa i det kalla vattnet (22 grader är i kallaste laget för mig) men oj vad gott det gjorde i kroppen. Armarna hänger ner till marken efter allt grävande, det knakar i ryggen efter alla fulllastade "rullebörar" som vi har kört kors och tvärs över hela trädgården, huvudet värker av det varma vädret (eller är det kanske för mycket tankeverksamhet som får huvudet att koka), benen är lite darriga av allt spring trots alla krämpor så mår jag toppen för vi har ju semester. 

Nu ska jag ha tre (förhoppningsvis) härliga veckor av ledighet vi ska bara bygga två garderober, måla om vardagsrummet, måla köket och gärna furupanelen när vi ändå är igång, sätta upp alla listor som har legat på köksgolvet i några månader  och retat upp städerskan mig , spackla väva och måla resten av hallen, snickra färdigt terassen och måla den vit, måla vindskivorna på garaget, flytta runt och köpa fler plantor till rabatterna, ta bort några rabatter och så gräs och några andra saker som jag försöker att förtränga. Listan kan göras hur lång som helst  tur att man är husägare så man slipper vara sysslolös!

Nu är det ju inte så att vi bara tycker om att göra skittråkiga saker så visst ska vi slita oss från alla måsten och åka iväg på lite utflykter. Vi tar dagen som den kommer gör det vi känner för, vi brukar åka över till Köpenhamn och strosa runt äta och dricka gott och gå en sväng på Tivoli för det är så mysigt och barnen älskar att åka karuseller. Sen tar vi alltid en runda till Österlen för att bada och äta rökt fisk. Nu får vi bara hoppas att det fina vädret håller i sig...... 


image27

Kommentarer
Postat av: Dinka

Tack vad snällt sakt. Jag måste fråga dig hur du går till vägar när du ändrar bakgrund och text m.m på din blogg.Skulle själv vilja ändra min...typ enfärgad..var hittar jag koder till färgerna?
Ha det bra!

2007-07-18 @ 18:09:23
URL: http://www.dinki.blogg.se
Postat av: sara

Vad kul att du hittat till min blogg! Du verkar ha fullt upp i sommar:) Ha det bra!

2007-07-18 @ 19:14:30
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Dinka

Hej igen!
Var exakt hittar jag till att ändra mitt ram på bloggen till helt vitt. När jag är inne i "kodmoduller"hittar jag inte var jag ska ändra/fylla i färgkoden....Ha det bra!

2007-07-18 @ 21:39:23
URL: http://www.inredning.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Låter härligt med lite semester, själv har man häcken full vareviga dag.. men man ska nog inte klaga...det vi gör blir ju fint också ;). Skönt att få lite ordning i huset.
Det blir nog snyggt med en vit panel i hallen, själv har vi också furupanel och den ska också bli vit ;).
Kram Kram!

2007-07-20 @ 10:29:27
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: tina

Härligt med semester!! Ja, det finns massor att göra om man vill,man får jobba lite och njuta lite!!! Ha det gott!
Kram!

2007-07-20 @ 12:47:37
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Dinka

Tack snälla du för tipset..Nu har jag förstått hur man går till vägar.Ett tips från mig. Försök ladda hem photoshop Elements5 istället för den är mycket enklare. Den har jag själv och redigerar mina bilder i.Lycka till!

2007-07-21 @ 10:02:28
URL: http://www.inredning.bloggagratis.se
Postat av: Tomalice

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2008-09-05 @ 09:25:39
URL: http://tomalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0