En dag i Köpenhamn.

I måndags tog jag och min familj tåget över till Köpenhamn. Det gör vi varje sommar och det är alltid så trevligt och skönt att komma iväg lite. Vädret var som vanligt inte det bästa men man har ju vant sig vid regn och rusk. Vi gick runt på Ströget och kollade i lite affärer. Vi var inne i många trevliga butiker. Jag såg mycket som jag skulle vilja ha men jag hade ingen lust att släpa runt på massa påsar så jag nöjde mig med att fönstershoppa. Vi kanske åker till Köpenhamn i höst och då kan jag passa på att handla.


Nu under sommaren så pågår det en Cowparade i Köpenhamn. De färgglada kossorna var placerade lite varstans och jag tog kort på några av dem. Korna åker jorden runt och ingår i en välgörenhetsaktion till förmån för rädda barnen. De var så fina och man blev glad av att se dem.

image39

När det regnade som värst passade vi på att gå på Louis Tussaud´s wax museum. Pojkarna har aldrig varit där och blev väldigt glada när de såg Batman och flera andra hjältar. De har byggt upp olika miljöer med sagofigurer som är väldigt fint och i källaren har de samlat olika skräckfigurer och det var inte lika populärt att gå där även om de var rätt nyfikna ändå.

image40
När vi kom ut från museumet sken solen upp och vi gick till Tivoli för att åka karuseller och ha roligt. Vi åt middag på Hard Rock Cafe det var första gången jag var där. Maten var supergod och personalen var trevlig men jag förstår inte varför de pratade engelska med oss men det tillhörde kanske den "rockiga" stämningen att göra det. Det var längesen vi åt så goda hamburgare och dit går jag gärna igen. Efter en dag i Köpenhamn så blir man ganska trött och det är alltid lika skönt att åka hem till vår lilla by där man slipper storstadspulsen.

 









 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fina bilder :). Det är alltid trevligt att åka iväg, men helst vill man ha sol.
Ha en trevlig dag!

2007-08-03 @ 12:25:05
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Petra

hej! du frågade på min sida vad vi har för garderober. Det är IKEAs vanliga PAX garderob 1m med Birkeland dörrar. Vi har sågat av en sned bit på garderoberna upptill eftersom vi har snetak. Vi har inte heller dem ända in till väggen där bak för då blev garderoberna för små och kunde inte hålla ihop. Så det finns ett utrymme där bak som vi lägger in saker som inte används för tillfället. Men en täckskiva på sidan så syns det inte så mycket. Fråga gärna om du undrar nåt mer.
Quliga kossor.
ha en trevlig helg. kram

2007-08-03 @ 16:13:16
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Camilla

Vi var i Köpenhamn i somras och jag kan säga att jag hade blivit superlycklig om de hade pratat engelska med oss! Danskarna förstod inte oss och vi förstod dem (om möjligt) sämre. Ibland försökte vi göra oss förstådda genom att prata engelska, men det gick inte bättre. Nä, att vara vegetarian i Köpenhamn var inte det enklaste jag varit med om. =/
Ser förresten att vi tagot kort på samma kossor. :)

2007-08-04 @ 19:56:55
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: tina

Köpenhamn är mysigt!! Jag lägger till dej bland mina länkar !
Kram

2007-08-04 @ 23:38:48
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Hej. Knåpa ihop en header i t.ex photoshop. Jag har måtten 748x220 px. Sen laddar du upp bilden på tex www.tinypic.com. För att klistra in din egna header-bild letar du upp detta i stilmallen:
}
#header {
background: #FFFFFF url(Din bild-url här, tex: blablabla.jpg) no-repeat center;
padding-left: 30px;
padding-bottom:15px;
padding-top:30px;
margin: 0px 0px 20px;
width: 800px;
height: 200px;
font-family: tahoma;
font-size: 50px;
Du kan behöva ändra width och height lite fram och tillbaks för att det ska passa. Det är bara att prova sig fram.
Behöver du mer hjälp är det bara hojta till, det vet du. :)

2007-08-05 @ 10:37:23
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Emma Journalen

Är plommonlila hett nu i höst? Ja du jag har ingen aning. Men med tanke på hur irriterande jobbigt det var att måla om vardagsrummet så skiter jag i vad som är inne. Jag går ENBART på vad jag tycker är snyggt. :) Men det lutar nog åt vitt iaf, enklast så, och så massa plommonlila och svarta detaljer. Kanske inte inne, men så länge jag tycker det är snyggt. :) Har du fått ihop nån header?

2007-08-06 @ 20:20:14
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Lavranskaja

I like this site. Keep it up!

2010-04-07 @ 09:21:53
URL: http://lavranskaja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0